Monday, July 22, 2013

Apdeit :-)

Eleo, multumesc de bunavointa Dvs., a fost nu perfect, da´ creca bine. Nota de la scris o aflu miine dupa ora 17 (alei!) si daca chiar am trecut :-), am proba orala miercuri la 13:30.
La ebraica biblica ne-am desfatat cu Geneza (5 versuri) si Ester (idem). Vreo citeva cuvinte (putine, 2-3) nu le-am stiu deloc. Mai ramine de vazut si daca am dat pe linga la verbe sau am facut minunat. Ole!

(aaai fiiil guuud, cu toate ca am dormit sub 5 ceasuri si a mai si trebuit sa ma dopez pe motive lunare, dar am avut curajul sa-mi infrunt soarta!!! Bonus: doua ceaiuri duble de menta!)

13 comments:

  1. Mai o săptămână și gata. :) Curaj!

    La oral e mai ușor decât la scris?

    ReplyDelete
    Replies
    1. da, apoi gătez. senkiu.
      zvonurile zic căci oralul e mai uşor. pe de altă parte istoria a arătat că am probleme mai mari cu textele mai uşoare decît cu alea mai grele, da' om vedea.
      şi pînă acu' o săptămînă am crezut cu toţii că măcar textu' biblic e cunoscut, da' nu e nici ăla. :) bine, nu se aşteaptă să ştim tot şi ne ajută, ideea e să vadă cum ne mişcăm pe viu. :) fincă da, azi am scris parţial şi din memorie, fără să traduc pe loc, fincă erau texte pe care le făcusem acasă şi le recitisem traducerea de cîteva ori. şi am şi făcut, funny story, aceeaşi greşeală cu colega de lîngă.

      Delete
  2. Replies
    1. senks, senks. next e oralu' ăstuia, miercuri la 13:30. şi lunea viitoare rămînem în domeniu cu un titlu pompos şi de fapt două materii într-un singur examen, Introducere în ebraistică şi Bazele (!) ebraisticii. :))

      Delete
  3. vio, tre sa fi trecut si cred ca iei si nota buna, ca nu pare sa fi fost prea mare varza...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vera,
      sînt cam sigură că am trecut şi am avut un moment în care mi-am imaginat că o să iau o notă măricică. Apoi au început să vină informaţiile: aia era greşit, verbul ăla era o conjuncţie (hahahaha!). iar aceeaşi greşeală cu colega de lîngă. asta e doar ca fapt divers. am fost 5 la început, doi au întîrziat, unul din întîrziaţi a plecat repede, presupun că nu tradusese acasă şi era prea greu/necunoscut.

      Delete
  4. bafta miercuri. Mai rontzaim cosher, si atunci.
    Bytheway, cine decide orele astea de pranz pt examene?

    ReplyDelete
  5. să fie! sper că-ţi prieşte meniul kosher:).
    păi primele două examene au fost în penultimul/ultimul curs şi aşa au fost cursurile, la 14:15.
    azi fiind 4 ceasuri, am început la o oră decentă şi care era ora noastră normală de curs de ebraică.
    miercurea trecută s-a stabilit ordinea numerelor de la proba orală, am întîrziat cîteva minuţele, cît să prind ora respectivă. n-am idee la ce oră e prima persoană, dar dat fiind că avem 30 minute de căciulă şi am fost 6 de toţi, cred că tot pe la un 10 începe acţiunea şi poate mai fac şi profesoarele o mică pauză la un moment dat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. chocolat oare e kosher? ( habar nu aveam ca se scrie cu k, s, etc)

      Delete
    2. kosher se scrie în mai multe feluri. şi e alt cuvînt, în funcţie de limba în care-l zici. eu credeam că e kosher peste tot. în Israel am impresia că se pronunţă "casher", nu sînt sigură, n-am investigat cine ştie ce aspectul. :)

      Delete
  6. sîntem 6, adică 6 au şanse să fi trecut examenul azi, după ce un coleg a plecat repede şi sigur nu trece. alţi doi nu s-au prezentat. vor veni în toamnă probabil.

    ReplyDelete
  7. offtopic: io sunt aia cu trei nume, din care ultimu unu lung si nemtesc :))

    ReplyDelete